Piše: C. R.

Družba PRTI je odkrila način za razgradnjo starih avtomobilskih pnevmatik in jih spremenila v vir energije, ki se nato uporablja za rudarjenje bitcoinov na kraju samem.

PROBLEMATIKA
Kolo se pogosto označuje kot eno najpomembnejših orodij, kar jih je bilo kdaj koli izumljenih. Poleg tega avtomobili omogočajo potovanje po obsežnih površinah, njihove komodifikacije pa ni mogoče preceniti. Kljub temu so pnevmatike okolijska nadloga. Ne razgradijo se in jih je težko pravilno odstraniti. Še huje samo v Ameriki vsako leto zavržejo do 300 milijonov pnevmatik. Presenetljivo je, da 300 milijonov ne predstavlja niti vseh odpadnih pnevmatik, ki nastanejo v državi. Kar 10 % vseh proizvedenih pnevmatik ne prestane strogih proizvodnih in varnostnih standardov. Te neuspešne pnevmatike se običajno uvrščajo med industrijske odpadke in ne med odpadne pnevmatike. Kljub temu jih je treba vsako leto odstraniti.

Izzivi povezani z odpadnimi pnevmatikami se ne končajo. Mikroplastika iz pnevmatik konča v vodnih poteh in oceanih. Ko pnevmatike ležijo se v njih zbira deževnica, ki je odlično gojišče za komarje, ki lahko prenašajo virus Zahodnega Nila. Pnevmatike vsebujejo fosilno gorivo zato je kup pnevmatik težko pogasiti, če zagori, pa lahko požar traja dolgo časa.

Trenutno se pnevmatike odstranjujejo na več načinov in vsak način ima svoje posledice. Agencija za varstvo okolja ima celo posebno stran za odstranjevanje pnevmatik. Za zdaj so trije glavni načini odstranjevanja pnevmatik: sežiganje, zakopavanje in mletje. Nobena od teh metod ni zelo učinkovita ali uspešna. Pri sežiganju pnevmatik nastajajo številni toksini pri zakopavanju pnevmatik se kemikalije izločajo v zemljo iz zmletih pnevmatik pa nastajajo drobci gume za igrišča vendar še vedno ni znano, kakšne so možne posledice za zdravje.

Ti trije načini uničevanja odpadnih pnevmatik niso dovolj učinkoviti, da bi bistveno vplivali na vedno večjo zalogo. V zvezni državi Kolorado je največja količina odpadnih pnevmatik v državi. Ne glede na to ali gre za drobljenje, pristojbine za odpadne pnevmatike ali zakonodajo ne glede na to, kaj skuša Kolorado storiti se proizvede več odpadnih pnevmatik, kot se jih reciklira. Ta težava ni značilna samo za Kolorado; v indijskem mestu Nabipur je obtičala precejšnja količina pnevmatik z Zahoda zato so se zatekli k sežiganju. V Kuvajtu je eno največjih pokopališč pnevmatik na svetu z 42 milijoni pnevmatik. Obstajajo podjetja, ki pomagajo reciklirati stare pnevmatike: Številne rešitve vključujejo razgradnjo pnevmatik za izdelavo potrošniških izdelkov. V Kuvajtu pomaga zlasti eno podjetje: podjetje za recikliranje EPSCO Global General Trading trdi, da lahko reciklira do 3 milijone pnevmatik na leto – kar se sliši odlično, dokler ne ugotovimo, da bi za recikliranje vseh pnevmatik potrebovali več kot 14 let pri čemer ni upoštevana količina odpadnih pnevmatik, nastalih v tem času. (Ne pozabite, da samo v ZDA nastane do 300 milijonov odpadnih pnevmatik na leto.) Kaj torej lahko storimo za to obsežno okoljsko vprašanje?

REŠEVANJE PROBLEMA PNEVMATIK
Nobena od možnosti sežiganja, zakopavanja ali mletja pnevmatik ni resnično okolju prijazen način odstranjevanja pnevmatik. Tu se pojavi organizacija Product Recovery Technology International (PRTI). Družba PRTI je bila ustanovljena leta 2013, da bi poskušala rešiti svetovni problem odpadnih pnevmatik. Podjetje je prišlo do patentiranega postopka termičnega razgradnje s katerim se znebi odpadnih pnevmatik tako, da jih pretvori v dragocene vire energije in jekla.

Chris Hare je izvršni direktor podjetja PRTI, njegovo podjetje pa upravlja obrat za predelavo odpadnih pnevmatik, ki odpadne pnevmatike razgradi v komponente in vire energije, ki jih je mogoče prodati ali uporabiti na kraju samem. V postopku se uporabljajo 30 metrov visoki navpični valji, ki pnevmatike dovolj segrejejo, da se materiali spremenijo v plin. Družba PRTI zbira plin, ga kondenzira in pretvori v olje. Celoten postopek razgradnje traja 11 ur, rezultat pa so trdno gorivo, olje, plin in jeklo. Hare je pojasnil: “Bistvo podjetja PRTI je, da imamo rešitev za problem, za katerega večina niti ne ve, da obstaja.”

Hare je povedal, da je cilj podjetja PRTI “obravnavati več problemov pod eno streho namesto ločenih podjetij”. S tem, ko bi podjetje odvažalo izdelke izven lokacije, bi povečalo problem ogljika, ki ga poskuša rešiti. Namesto tega poskuša podjetje odgovoriti na vprašanje, kako zgraditi energetski sistem, ki bi ta goriva uporabil in jih spremenil v toploto, paro ali električno energijo.

UČINKOVITA RABA ENERGIJE
Podjetje PRTI je svojo pot začelo s poskusom reševanja problema tokov odpadkov s pnevmatikami. Hare je pojasnil: “Vsaka odvržena cestna pnevmatika ima energijo skoraj treh galon nafte. Na pnevmatiko gledamo tako, da je to okrogla baterija.” S svojim postopkom razgradnje lahko podjetje izkoristi energijo, shranjeno v teh “okroglih baterijah”, in jo uporabi tako, da ustvari mikroomrežje z 8 do 10 MW na lokacijo. Podjetje PRTI je po nasvetu svojega nekdanjega izvršnega direktorja Jasona Williamsa zgradilo majhen podatkovni center za rudarjenje bitcoinov z uporabo energije, pridobljene iz odpadnih pnevmatik.

Zaradi industrijske narave njihovega dela so podatkovni centri zgrajeni na industrijskem območju, kar odpravlja težave s hrupom. Hare se zaveda, da je PRTI le majhen delček reševanja zelo velikega problema, vendar bo podjetje s širitvijo dejavnosti lahko predelalo več pnevmatik jih odstranilo iz okolja in spremenilo v učinkovit vir energije.

S to energijo namerava podjetje zgraditi mikroomrežja. Hare je dejal, da “upajo, da bodo postali podpora premogu, jedrski energiji in plinu”. Prepričan je, da so “mikroomrežja prihodnost. Obstaja osem postaj, ki bi lahko prevzele večino proizvodnje energije v ZDA.” Z vzpostavitvijo mikromrež se proizvodnja energije ponovno osredotoča na lokalno raven.

ČAS ZA RAST
Podjetje PRTI je s svojimi postopki in načrti do nedavnega delovalo pod drobnogledom. Po Harejevih besedah se je podjetje želelo najprej prepričati, da ima izvedljiv izdelek, ki bi bil učinkovit pri reševanju problema pnevmatik. Do zdaj je podjetje PRTI predelalo 50 milijonov kilogramov pnevmatik, kar je približno dva milijona pnevmatik. Zdaj se osredotočajo na naložbe za izgradnjo naslednje lokacije v Virginiji vendar njihova rast ni omejena na ZDA; podjetje se pogovarja z Avstralijo, državami jugovzhodne Azije, Bližnjega vzhoda, zahodne Evrope in Amerike. Poleg tega so v fazi načrtovanja razvoja 171 dodatnih obratov po Združenih državah Amerike, vzporedno pa bodo razvijali tudi mednarodne priložnosti.

To podjetje rešuje desetletja star okoljski problem pri tem pa ustvarja vir energije in jo nato uporablja za rudarjenje bitcoinov. To razblinja pripoved mainstream medijev o tem, da je bitcoin negativen za okolje. Bitcoin ponuja nov način uporabe energije, ki bi sicer ležala na kupu zunaj velikih mest. Če na to pogledamo skozi to prizmo lahko vidimo, zakaj je potrebnih več mest za rudarjenje bitcoinov obenem pa se zmanjšajo odpadne gume v ZDA in po svetu.

Na koncu je Hare dejal: “Če lahko prispevamo k reševanju te večglave hidre je to za nas dobro. In če lahko povečamo ozaveščenost o bitcoinih je to lep dodatek.”

Kako hitro bodo povprečni državljani videli, da je rudarjenje bitcoinov rešitev za odpadke? Ne dovolj kmalu.

Vir: bitcoinmagazine.com