Piše: C. R.

Rast v drugem največjem gospodarstvu na svetu se je upočasnila že v drugi polovici lanskega leta zaradi upada nepremičninskega trga in regulativnih ukrepov zaradi česar so oblikovalci politike za leto 2022 določili najnižji letni cilj BDP v zadnjih desetletjih.

Analitiki pravijo, da naraščajoči stroški kitajske politike ničelnega povoda grozijo, da bodo izničili ambiciozni cilj Pekinga glede BDP saj dobavne verige zastajajo, pristanišča se soočajo z zamudami, Šanghaj pa ostaja zaprt.

Rast v drugem največjem gospodarstvu na svetu se je upočasnila že v drugi polovici lanskega leta zaradi upada nepremičninskega trga in regulativnih ukrepov zaradi česar so oblikovalci politike za leto 2022 določili najnižji letni cilj BDP v zadnjih desetletjih.

Vendar so analitiki za AFP povedali, da bo 5,5-odstotni cilj težko doseči saj so naročila, ki ostajajo doma ustavila proizvodnjo in zavrla potrošniško porabo v ključnih mestih.

Strokovnjaki iz 12 finančnih institucij, ki jih je anketirala AFP so za celotno leto napovedali 5,0-odstotno rast BDP.

Za prvo četrtletje pričakujejo 4,3-odstotno rast, kar je malo nad 4,0-odstotno rastjo, zabeleženo v predhodnih treh mesecih.

Uradni podatki za prvo četrtletje bodo objavljeni v ponedeljek.

“Kitajsko gospodarstvo je januarja in februarja doživelo dober začetek z manjšimi energetskimi omejitvami, okrevanjem domačega povpraševanja… fiskalnimi spodbudami in odpornim izvozom,” je dejal Gene Ma vodja raziskav o Kitajski pri Inštitutu za mednarodne finance.

Vendar pa so marčevsko povečanje števila primerov virusov in zapore “resno ovirale dobavne verige in industrijske dejavnosti”, je dodal.

Analitiki so napovedali, da bo izbruh koronavirusa izničil dobiček, dosežen v začetku leta.

Proizvajalci avtomobilov so ta teden opozorili na resne motnje v dobavnih verigah in morda celo na popolno zaustavitev proizvodnje, če se bo zapora v poslovnem središču Šanghaj nadaljevala.

Premier Li Keqiang je ta teden dejal, da bi bilo treba okrepiti državno pomoč in da bi lahko uporabili orodja, vključno z znižanjem stopnje obveznih rezerv za banke, da bi pomagali sektorjem, ki jih je prizadel virus.

Med drugimi večjimi mesti, ki so jih prizadeli izbruhi virusa Covid je tudi južna tehnološka velesila Shenzhen, ki je bila marca skoraj teden dni popolnoma zaprta.

“Učinek na maloprodajo bi lahko bil še večji saj so bile v nekaj provincah začasno ustavljene storitve restavracij – približno 10 % maloprodaje -” je v nedavnem poročilu navedel Goldman Sachs.

Vendar pa ekonomisti pričakujejo, da se bodo večje posledice prepovedi prodaje pokazale v aprilskih podatkih in zavrle rast.

“Lekcija”
Ker so okužbe odkrili v več deset mestih se je Peking odločno odločil za pristop ničelne okužbe z virusom kovid, ki vključuje odpravljanje primerov, ko se pojavijo ter izvajanje množičnega testiranja in izolacijo pozitivnih primerov.

Zaradi tega so v Šanghaju že približno dva tedna strogo omejili gibanje saj v finančnem središču dnevno zabeležijo več deset tisoč primerov večinoma asimptomatskih.

V mestu se nahaja najbolj prometno kontejnersko pristanišče na svetu, ki sicer obratuje, vendar so omejitve medmestnega potovanja in pomanjkanje voznikov tovornjakov ovirali pretok blaga.

Dnevni pretok tovornih vozil po avtocestah se je od začetka aprila “močno zmanjšal”, je v nedavnem poročilu povedal višji kitajski ekonomist družbe Capital Economics Julian Evans-Pritchard.

Šanghajske oblasti so se znašle pod udarom kritik, ker so dopustile, da se je število primerov povečalo in ker niso zagotovile, da bi zaloge sveže hrane dosegle vse prebivalce.

“Šanghaj je lekcija in lokalne vlade iz drugih delov Kitajske bodo morda postale bolj občutljive na domače izbruhe,” je dejal Tommy Xie vodja raziskovalnega oddelka za Veliko Kitajsko pri banki OCBC.

“Če se bodo hotele zapreti se bodo poskušale zapreti prej kot pozneje,” je dejal za AFP.

Dodal je, da bo zaradi Covida verjetno prišlo do več kratkoročnih motenj.

Tudi nadzor v drugih obalnih mestih bo ostal strog je dejal Dan Wang glavni ekonomist pri Hang Seng Bank China.

“Ni nemogoče, da bo morda naenkrat zaprtih več deset ali celo več kot 30 mest,” je dejal.

“Gospodarski stroški so zelo visoki.”

Vir: moneycontrol.com

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj